Bästa stunden i mitt liv.

Bråvalla festival var det bästa som jag har varit med om. När jag kom in på området och såg scenen som Rammstein skulle spela på så började tårarna att rinna. Det var en känsla som är svår att beskriva. Det var så många bra band där och jag upptäckte andra band som jag tyckte var otroligt bra. Ghost, Airbourne, Rival Sons var band som jag upptäckte och tyckte var bra! :) Kartellen var också otroligt bra, även fast jag gick där ifrån efter en stund.
Känslan på festivalen var helt underbar, det var glädje överallt och även fast det regnade som om himlen öppnade sig så kunde man nästan ta på glädjen.
 
Stod nästan längst fram på In Flames, de var hur bra som helst. Bandet som skulle spela efter In Flames var mina störstastörsta idoler Rammstein. Jag tog mig längst fram och stod på samma plats i en timme och tjugo minuter och väntade. Känslan när musiken drar igång, draperiet som åker ner, Till som kommer ner från taket på en "pelare" och publikens skrik går inte att beskriva. Jag grät och skrek, skrattade och grät lite till. Varenda låt gjorde att jag får gåshud över hela kroppen och när Du Hast drog igång sjöng alla i publiken med. Och när de tackade och gick av scenen grät jag ännu mer. Allt gick så fort. I flera år har jag drömt om detta och nu var det liksom över. Men den lycka som jag kände och känner, är obeskrivlig. 
 
Dagen efter går jag och mamma ner till tågstationen för att åka hem. Då hände det sjukaste som någonsin har hänt mig. Jag ser Rammstein där och jag tar kort med dem. Jag stod mindre än en halv meter ifrån mina absolut största idoler! Varenda gång jag ser bilderna från då så rinner tårarna. De stod kanske på stationen i tio min och hur stor är sannorligheten att man träffar dem?! Jag är så lycklig, min största dröm har gått i uppfyllelse. 
 
Jag skulle kunna beskriva allting så mycket mer detaljerat, men då pallar man inte läsa. ;) 
Tackar min älskade familj som gjorde detta möjligt för mig. Det här var absolut det bäsa som har hänt mig och jag kommer minnas den här känslan hela livet. 
 
(inte min bild, de är på den andra datorn. Den här bilden är tagen från weheartit.)
 
istdago.tumblr.com
Såhär såg Till ut när konserten började. :)
 


Kommentarer
Postat av: Ellen

Gud vad kul för dig att få ta bild med dem och allt! Låter som att festivalen var helt underbar. Önskar att jag också hade varit där!

2013-06-30 @ 20:23:12
URL: http://ellengrantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: